Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

Regulamin serwisu ElewacjeMarzen.pl

OGÓLNE WARUNKI WSPÓŁPRACY ELEWACJE MARZEŃ 

1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Współpracy (dalej: „OWW”), określają zasady i warunki współpracy Kupującego i Sprzedawcy w ramach serwisu Elewacje Marzeń działającego pod adresem internetowym https://www.elewacjemarzen.pl/ (dalej: „Serwis”).
  2. OWW jest dokumentem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).
  3. Serwis stanowi własność Elewacje Marzeń spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Białymstoku (adres siedziby: ul. Brukowa 28/6, 15-889 Białystok), wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000861011, posiadającej NIP: 5423409271, numer REGON: 38707267200000, posiadającej kapitał zakładowy w wysokości 5 000 zł (pięć tysięcy złotych) opłacony w całości (dalej: „Sprzedawca”).
  4. Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy za pomocą:
    1. poczty elektronicznej – pod adresem: [email protected]
    2. poczty tradycyjnej – pod adresem: ul. Częstochowska 18/U4. 6, 15-459 Białystok;
    3. telefonu w Dni robocze w godzinach 8:00-16:00 pod numerem 518-457-860. 
  5. W ramach działalności Serwisu Sprzedawca współpracuje z:
    1. Wojciechem Wojciechowskim, prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą: Wojciech Wojciechowski WW PROJECT, stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej: ul. Farna 28A, 07-323 Zaręby Kościelne, wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, posiadającym NIP: 7591752786;
    2. Michałem Jasiewiczem, prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą: HOBO Michał Jasiewicz, stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej: ul. Brukowa 28/6, 15-889 Białystok, wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, posiadającym NIP: 9662105458;
    3. TYNQME spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Białymstoku (adres siedziby: ul. Częstochowska 18/U4, 15-459 Białystok), wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001116936, posiadająca NIP: 5423487696, numer REGON: 52918792500000, posiadającej kapitał zakładowy w wysokości 5 000 zł (pięć tysięcy złotych) opłacony w całości (dalej: „TYNQME”).
  6. W ramach wykonywanej działalności, Sprzedawca dostarcza Kupującym Towary cyfrowe;
  7. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (dalej: „DSA”), Sprzedawca wyznaczył punkt kontaktowy służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą ds. Usług Cyfrowych oraz Użytkownikami Serwisu w sprawach objętych regulacją DSA. Punkt kontaktowy jest dostępny pod adresem: [email protected]. Komunikacja odbywa się w języku polskim. 
  8. Informacje o Towarach cyfrowych dostępnych w Serwisie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (dalej: „Kodeks cywilny”).
  9. Przed rozpoczęciem korzystania ze Serwisu, Klient zobowiązany jest zapoznać się z OWW oraz Polityką prywatności.

2. Definicje

Użyte w OWW lub w Serwisie wyrazy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:

  1. Aranżacja wejścia z zadaszeniem – Dodatek do Projektu stanowiący wizualizację poglądową aranżacji wejścia, służący budowaniu kompozycji elewacji frontowej, bez podawania wymiarów oraz rysunków technicznych.
  2. Cennik – wyszczególnienie cen poszczególnych Towarów, dostępny pod adresem: https://www.elewacjemarzen.pl/cennik-projektu-elewacji/ .
  3. Dodatki do Projektu – dodatkowe elementy Projektu wymagające uiszczenia przez Kupującego dodatkowej opłaty zgodnie z Cennikiem.
  4. Dzień roboczy – dzień niebędący sobotą, niedzielą lub innym dniem wolnym od pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy;
  5. Inne Dodatki – Dodatki do Projektu niewyszczególnione w OWW, podlegające odrębnej wycenie, które Sprzedawca umieścić w Projekcie po przedstawieniu założeń przez Kupującego, w szczególności: basen, palenisko, sauna, strefa relaksu.
  6. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  7. Kupujący – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę o dostarczanie Towaru cyfrowego lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;
  8. Niezgodność – rozumie się przez to niezgodność Przedmiotu świadczenia cyfrowego z Umową dotyczącą jego dostarczania (kryteria oceny zgodności Przedmiotu świadczenia cyfrowego z Umową dotyczącą jego dostarczania określa art. 43k ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta);
  9. Oświetlenie – Dodatek do Projektu stanowiący wizualizację poglądową oświetlenia elewacji, sposób na stworzenie efektu wizualnego, który podkreśla architekturę budynku bez podawania wymiarów oraz rysunków technicznych.
  10. Ogrodzenie – Dodatek do Projektu stanowiący wizualizację poglądową ogrodzenia, dzięki której możliwy jest dobór i zaplanowanie ogrodzenie na podstawie założeń Kupującego, bez podawania wymiarów oraz rysunków technicznych.
  11. Pergola – Dodatek do Projektu stanowiący wizualizację elementu małej architektury, który składa się z dwóch rzędów słupów podporowych, bez zadaszenia lub z użyciem ruchomego zadaszenia wykonanego z tkaniny lub lameli, bez podawania wymiarów oraz rysunków konstrukcyjnych, mający na celu wskazanie orientacyjnego kształtu Pergoli oraz materiału, z którego można ją wykonać w celu dopasowania jej do elewacji. Jeśli Pergola jest integralnym elementem projektu architektonicznego budynku podlegającemu Projektowi wymagane jest uwzględnienie jej w Projekcie. Uwzględnienie istniejącej Pergoli wiąże się z jego  opłaceniem w ramach Projektu jako obowiązkowy Dodatek do Projektu.
  12. Polityka prywatności – dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę;
  13. Podjazd/chodniki – Dodatek do Projektu stanowiący wizualizację poglądową podjazdu/ chodników ograniczony do wyznaczenia powierzchni, na jakiej będzie rozsypane kruszywo lub ułożone płyty, bez podawania wymiarów oraz rysunków technicznych.
  14. Przedmiot świadczenia cyfrowego –Towar cyfrowy;
  15. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
  16. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
  17. Projekt – indywidualnie opracowany przez Projektanta projekt elewacji, zgodnie z wytycznymi Klienta, jego preferencjami oraz udostępnionymi przez niego informacjami i materiałami. Projekt dotyczy budynku o parametrach, kubaturze układzie otworów okiennych (oraz pozostałych), układzie kąta nachylenia dachu, jakie zostaną dostarczone i opisane Sprzedawcy przed realizacją Projektu. Projekt może zawierać Dodatki do Projektu i wykonywany jest w wybranej przez Kupującego wersji (Projekt na zdjęciach lub Projekt 3D). Wykonanie projektu składa się z następujących etapów: 
    1. Etap I: pierwsze koncepcje;
    2. Etap II: pełny Projekt;
    3. Etap III: poprawki do Projektu; 
  18. Projektant – osoba wyznaczona przez Sprzedawcę do realizacji Projektu .
  19. Projekt po poprawkach – Projekt uwzględniający uwagi Kupującego do wykonanego Projektu niestanowiących Zmian gabarytów budynku. Kupujący w cenie Projektu jest uprawniony do trzech Projektów po poprawkach.  
  20. Specyfikacja –  szacunkowa kalkulacja kosztów wykonania zakresu robót i materiałów użytych w Projekcie, tworzona wedle wyboru Kupującego na podstawie jednego lub wszystkich Etapów Projektu, o których mowa w pkt. 17 powyżej, zawierająca m.in. wykaz tynków oraz wszystkich materiałów elewacyjnych użytych w trakcie realizacji Projektu z dokładnym wskazaniem producenta oraz oznaczenia danego materiału elewacyjnego.  Ceny ujęte w Specyfikacji są cenami orientacyjnymi i mogą okazać się nieaktualne w chwili wykonywania przez Kupującego prac remontowych na podstawie Projektu. 
  21. Taras – wizualizacja poglądowa tarasu, bez podawania wymiarów, mająca na celu wskazanie orientacyjnego kształtu tarasu oraz materiału, z którego można go wykonać w celu dopasowania go do elewacji. Jeśli Taras jest integralnym elementem projektu architektonicznego budynku podlegającemu Projektowi, wymagane jest uwzględnienie go w Projekcie. Uwzględnienie istniejącego Tarasu wiąże się z jego opłaceniem w ramach Projektu jako obowiązkowy Dodatek do Projektu.
  22. Towar cyfrowy – treść cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, którą może nabyć Kupujący, w szczególności personalizowany Projekt elewacji w wariancie Wizualizacji 3D lub Projektu na zdjęciach oraz Dodatki do Projektu;
  23. Umowa o dostarczanie Towaru cyfrowego – umowa o dostarczanie treści cyfrowych w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje dostarczyć Kupującemu Towar cyfrowy, a Kupujący zobowiązuje się zapłacić Sprzedawcy cenę;
  24. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
  25. Zmiana gabarytów budynku– zmiany zgłoszone przez Kupującego po rozpoczęciu wykonywania Projektu, wymagające sporządzenia przez Sprzedawcę dodatkowej wyceny, w szczególności: zmiana wielkości i ilości okien i gabarytów budynku.
  26. Zmiany w Specyfikacji – zmiany w Specyfikacji dokonywane przez Sprzedawcę po zakończeniu Projektu na podstawie odrębnej wyceny, zaakceptowanej i opłaconej przez Kupującego.

3. Wymagania techniczne

  1. W celu prawidłowego korzystania przez Klientów ze Serwisu niezbędne jest łącznie:
    1. połączenie z siecią Internet;
    2. posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
    3. korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies;
    4. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
  2. W ramach Serwisu zabronione jest korzystanie przez Kupujących z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików lub programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).
  3. Sprzedawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych przez zastosowanie właściwych środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym przez szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu.
  4. Sprzedawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 3 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Kupującego, szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Sprzedawca zaleca stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.

4. Zasady korzystania z Serwisu

  1. Kupujący jest zobowiązany do korzystania ze Serwisu w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami OWW, a także z dobrymi obyczajami.
  2. Dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym jest zabronione.
  3. Ceny Towarów cyfrowych dostępnych w Serwisie są wrażone w złotych polskich (PLN) i stanowią wartość netto (do Ceny Towarów należy doliczyć obowiązkowe składniki ceny, w tym należny podatek VAT). Ostateczna wycena dla Kupującego zależy od wyboru wariantu Towaru oraz ewentualnych Dodatków do Projektu. 

5. Umowa o dostarczanie Towaru cyfrowego

  1. W celu zawarcia Umowy o dostarczenie Towaru cyfrowego, Kupujący powinien wykonać następujące czynności:
    1. wejść na stronę internetową Serwisu;
    2. wejść w zakładkę Kontakt lub skorzystać z formularzy kontaktowych dostępnych w Serwisie;
    3. w wyświetlającym się formularzu wpisać lub wybrać następujące dane:
      1. imię ;
      2. adres poczty elektronicznej;
      3. numer telefonu;
      4. ewentualnie dodatkowe informacje dla Sprzedawcy;
      5. ewentualnie 
    4. obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o zapoznaniu się Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień; 
    5. kliknąć przycisk „Wyślij wiadomość”
  2. Kupujący może również skontaktować się ze Sprzedawcą bezpośrednio, za pomocą danych wskazanych w § 1 ust. 4 OWW. 
  3. W odpowiedzi na zapytanie Kupującego, Sprzedawca w odpowiedzi zwrotnej poinformuje Kupującego o konieczności przesłania na adres mailowy Sprzedawcy określonych informacji niezbędnych do sporządzenia realizacji Projektu w szczególności takich jak:
    1. kilku zdjęć dookoła budynku, wykonanych narożnikowo, w sposób przedstawiający dom w całości, które umożliwią Sprzedawcy wybór najodpowiedniejszych do wykonania Projektu, tj. rysunków z projektu budowlanego w formacie .pdf lub .dwg;
    2. pełnego briefu, czyli preferowanych wizji, kolorystyki, materiałów, zakresu prac budowlanych a także terminu rozpoczęcia prac budowlanych;
    3. informacji dotyczącej kolorystyki, materiałów, które nie odpowiadają preferencjom Kupującego,
    4. kilku przykładowych inspiracji z Internetu;
    5. danych do wystawienia faktury proforma: imię, nazwisko, nazwa, adres, NIP, numer telefonu kontaktowego;
    6. wskazanie wszystkich elementów mających wchodzić w skład Projektu, w szczególności wyszczególnienie Dodatków do Projektu.
  4. Wielkość wiadomości mailowej Kupującego z informacjami wskazanymi w ust. 3 powyżej nie może przekraczać 25 mb. W przypadku plików o wyższej wielkości, Kupujący może przesłać wymagane informacje za pomocą serwisów internetowych, np. www.wetransfer.com.
  5. Przesłane przez Kupującego zdjęcia muszą zostać wykonane w wysokiej rozdzielczości oraz nie mogą być rozmazane.
  6. Po przesłaniu informacji przez Kupującego, Sprzedawca za pomocą poczty elektronicznej przesyła Kupującemu:
    1. potwierdzenie otrzymania wymaganych dokumentów i informacji;
    2. treść OWW w formacie PDF;
    3. fakturę proforma uwzględniającą cenę Projektu wraz ewentualnymi Dodatkami do Projektu.

7. Kupujący może zaakceptować treść OWW według własnego wyboru zgłoszonego Sprzedawcy poprzez:

    1. zapłatę ceny za Towar na podstawie faktury proforma lub
    2. podpisanie OWW przy wykorzystaniu internetowego systemu do podpisywania dokumentów np. Autenti.

8. Zapłaty ceny za Towar cyfrowy Kupujący może dokonać przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy na podstawie wystawionej faktury proforma.
9. Zapłata ceny za Towar jest jednoznaczna z akceptacją OWW przez Kupującego.
10. W razie braku opłacenia przez Kupującego faktury proforma w terminie w niej wskazanym, Zamówienie uznaje się za anulowane.
11. Dokonanie przez Kupującego zapłaty za Towar cyfrowy jest równoznaczne z zawarciem przez niego Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego.
12. Sprzedawca dostarcza Kupującemu Towar cyfrowy za pomocą poczty elektronicznej pod adres poczty elektronicznej podany przez Kupującego  w terminach i w sposób opisany w § 6 OWW.
13. Sprzedawca informuje, a Kupujący przyjmuje do wiadomości, że Towar cyfrowy nie podlega aktualizacji.

6. Realizacja Projektu

  1. Realizacja Projektu rozpoczyna się po dokonaniu zapłaty za Towar cyfrowy na podstawie faktury proforma.
  2. W terminie 3 dni roboczych od zaksięgowania zapłaty za Towar cyfrowy Sprzedawca przesyła na adres e-mail Kupującego potwierdzenie zaksięgowania wpłaty oraz ustala z Kupującym termin spotkania w celu ustalenia wszystkich szczegółów dotyczących kierunku realizacji Projektu (dalej: „Wstępny wywiad”).
  3. Od wyznaczonego w trakcie Wstępnego wywiadu terminu rozpoczęcia Etapu I, Sprzedawca w ciągu 7 dni roboczych przesyła Kupującemu drogą elektroniczną pierwsze dwie koncepcje Projektu.
  4. Dwie koncepcje Projektu wykonane są na jednym zdjęciu poglądowym bądź wizualizacji. Jedna koncepcja przygotowana jest w oparciu o przesłane przez Kupującego wytyczne, druga w oparciu o doświadczenie i inwencję twórczą Projektanta.
  5. W oparciu o odpowiedź zwrotną od Kupującego, Sprzedawca przystępuje do Etapu II i przygotowuje Projekt na wszystkich wybranych zdjęciach/na kilku renderach, prezentujących cały budynek w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania drogą mailową potwierdzenia wybrania i zaakceptowania przez Klienta koncepcji projektowej.
  6. Kupujący od momentu otrzymania Projektu ma możliwość skorzystania z maksymalnie 3 korekt Projektu (dalej: „Korekty”).
  7. Na etapie pierwszych Korekt, poza zmianami wskazanymi przez Kupującego, Projektant opracuje również zestaw Dodatków do Projektu do zaakceptowanego Projektu. Warunkiem przygotowania zestawu Dodatków do Projektu jest złożenie dodatkowego zamówienia na Dodatki do Projektu lub opłacenia ich łącznie z zamówieniem Projektu.
  8. Korekty i zmiany Projektu mogą dotyczyć zmiany opcji kolorystycznych, zmiany materiałów czy układu poszczególnych elementów na elewacji. Objętą ceną za Towar cyfrowy Korektą nie jest:
    1. całkowita zmiana układu dekoracji oraz zestawu materiałów elewacyjnych;
    2. zmiana ponad 50% elementów zaprojektowanych w Projekcie;
    3. zmiany kubatury budynku, układu okien, kąta nachylenia dachu, różnic w terenie, tj.  wszystkie odstępstwa techniczne dotyczące samej bryły budynku są odstępstwami określającymi nową bryłę budynku.

9. Sprzedawca może uwzględnić zmiany niestanowiące Korekty, o których mowa w ust. 8 powyżej, w razie uiszczenia przez Kupującego dodatkowej opłaty na podstawie wystawionej przez Sprzedawcę faktury proforma. 

10. Każda czwarta i kolejna Korekta oraz wcześniej niezamówione Dodatki do Projektu będą wymagały dodatkowej zapłaty przez Kupującego, zgodnie z przesłaną przez Sprzedawcę fakturą proforma.

11. W przypadku braku płatności za dodatkowo płatną Korektę bądź wcześniej niezamówione Dodatki do Projektu, Sprzedawca przesyła Projekt przy uwzględnieniu dotychczas uwzględnionych Korekt.

12. Zgłoszenie Korekty wymaga przesłania w jednej wiadomości e-mail, w której wyszczególniony zostanie zakres zmian Projektu. Każda kolejna wiadomość Kupującego zgłaszająca Korekty będzie uważana za kolejną Korektę.

13. Projekt po poprawkach jest przesyłany Kupującemu w terminie 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia Korekty. Po zaakceptowaniu Projektu po poprawkach, Sprzedawca wysyła Kupującemu Specyfikację.

14. Po zaakceptowaniu Projektu po poprawkach, Kupujący nie jest uprawniony do skorzystania z niewykorzystanych przed akceptacją Korekt. 

15. Specyfikacja zawiera:

    1. koszt materiałów użytych w Projekcie;
    2. koszty wykonania robót, z zastrzeżeniem, że koszty zostały ustalone na podstawie uśrednionej stawki obowiązującej na terenie Polski wedle informacji uzyskanych przez Sprzedawcę.
    3. całościowy koszt Projektu w razie zakupu Projektu na zdjęciach;
    4. koszt podany przy przeliczniku cena jednostkowa x metraż w razie zakupu Projektu 3D.

16. Specyfikacja może w szczególności zawierać wykorzystanie tynków produkowanych przez TYNQME. Kupujący nie jest zobowiązany do zakupu tynków TYNQME, jednak w przypadku wyboru innego producenta, Sprzedawca nie odpowiada za różnice w cenach i kosztach realizacji Projektu wyrażonych w Specyfikacji.  

17. Sprzedawca zastrzega, że:

    1. Projekt i jego wizualizacje są jedynie zdjęciami poglądowymi i ideowymi;
    2. podane przez niego materiały w Projekcie lub Specyfikacji są jedynie propozycjami możliwości ich użycia.
    3. nie wykonuje dokumentacji technicznych, pomiarów, nie rozrysowuje detali.

18. Kupujący w celu zachowania ciągłości projektowej  jest zobowiązany do udzielenia informacji o przesłanych przez Sprzedawcę Koncepcjach, Projektach i Projektach po poprawkach w przeciągu 7 dni roboczych od dnia ich otrzymania. W przypadku braku informacji od Kupującego w wyznaczonym terminie, realizacja Projektu zostaje przesunięta w harmonogramie, o czym Kupujący zostaje poinformowany za pomocą poczty elektronicznej, a nowe terminy wykonania poszczególnych etapów Projektu i czasu potrzebnego na ich wykonanie określa Sprzedawca. Nowy termin wykonania kolejnego etapu Projektu może być wyznaczony nawet do 1 (jednego) miesiąca oczekiwania.  

19. Brak odpowiedzi Kupującego na informację, o której mowa w ust. 18 powyżej, w ciągu 14 (czternastu) dni roboczych od jej otrzymania, skutkuje wysłaniem do Kupującego wezwaniem do zajęcia stanowiska co do Projektu w ciągu następnych 7 (siedmiu) dni kalendarzowych. Brak zajęcia stanowiska w wyznaczonym terminie jest jednoznaczne z zakończeniem realizacji Projektu. Sprzedawca w tym wypadku nie kontynuuje prac nad Projektem, a Kupujący nie jest uprawniony do otrzymania zwrotu ceny za Towar. 

20. Kupujący może zgłosić Sprzedawcy chęć wznowienia prac nad Projektem, przy czym wznowienie takich prac wiąże się z uiszczeniem przez Kupującego dodatkowej opłaty ustalonej indywidualnie przez Sprzedawcę. 

21. Realizacja Projektu może zostać wstrzymana przez Sprzedawcę w sytuacji, gdy Kupujący kolejny raz przekroczył termin udzielenia Sprzedawcy informacji zastrzeżonych w OWW, po uprzednim wezwaniu Kupującego w terminie 3 (trzech) dni do udzielenia informacji. Realizacja Projektu może zostać wznowiona po uiszczeniu przez Kupującego dodatkowej opłaty ustalonej indywidualnie przez Sprzedawcę. 

7. Licencja

  1. Z chwilą dokonania przez Kupującego zapłaty za Towar cyfrowy, Sprzedawca udziela Kupującemu licencji niewyłącznej na korzystanie z tego Towaru cyfrowego na warunkach określonych w OWW (dalej: „Licencja”).
  2. Licencja udzielana jest na czas nieoznaczony. 
  3. Licencja uprawnia Kupującego do korzystania z Towaru cyfrowego wyłącznie na następujących polach eksploatacji:
    1. zapisanie w pamięci urządzeń elektronicznych należących do Kupującego;
    2. odtwarzanie i przeglądanie Towaru cyfrowego;
    3. zwielokrotnianie Towaru cyfrowego, jednak wyłącznie w zakresie uzasadnionym osobistymi potrzebami Kupującego.
  4. Kupujący może wykorzystywać wiedzę i wskazówki zawarte w Towarze cyfrowym w życiu prywatnym oraz na potrzeby prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Licencja nie upoważnia jednak Kupującego do udostępniania Towaru cyfrowego jakimkolwiek innym osobom, z wyłączeniem przypadków udostępniania Towaru cyfrowego na podstawie przepisów rozdziału 3 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych o dozwolonym użytku chronionych utworów. Udostępnianie Towaru cyfrowego innym osobom poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów wymaga uzyskania uprzedniej zgody Sprzedawcy. 
  5. Licencja nie uprawnia Kupującego do udzielania dalszych licencji. 
  6. Korzystanie przez Kupującego z Towaru cyfrowego z naruszeniem warunków Licencji stanowi naruszenie autorskich praw majątkowych przysługujących Sprzedawcy, uprawniające go (w zależności od charakteru naruszenia) do wystąpienia wobec Kupującego z roszczeniami na drodze postępowania sądowego. 

8. Zwroty

  1. Z uwagi na indywidualny i nieprefabrykowany charakter Towarów, zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego na podstawie tej ustawy. 
  2. Niezależnie od braku możliwości skorzystania przez Kupującego z prawa odstąpienia, o którym mowa w ust. 1 powyżej, Kupujący jest uprawniony do rezygnacji z Projektu oraz zwrotu części ceny na zasadach wskazanych poniżej. 
  3. Kupujący w razie rezygnacji z realizacji Projektu po zakupie Towaru może otrzymać zwrot wpłaconej ceny Towaru w wysokości:
    1.  95% w razie zgłoszenia Sprzedawcy rezygnacji przed przystąpieniem do realizacji przez Sprzedawcę Etapu I realizacji Projektu;
    2. 50% w razie zgłoszenia Sprzedawcy rezygnacji przed zakończeniem przez Sprzedawcę I Etapu realizacji Projektu. 

4. W razie rezygnacji z Projektu przed zakończeniem I Etapu Projektu, Kupujący nie otrzymuje Specyfikacji.

5. Zwrot kwot, o których mowa w ust. 3 powyżej następuje w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zgłoszenia Sprzedawcy rezygnacji, na rachunek bankowy Kupującego. 

6. Kupujący może zwrócić się do Sprzedawcy o zwrot 50% wartości ceny Towaru po zakończeniu Etapu I Projektu, jeśli koncepcje wykonane w ramach I Etapu rażąco odbiegają od wytycznych i założeń przekazanych przez Kupującego. W tym celu Kupujący może przesłać na adres e-mail Sprzedawcy wskazany w § 1 OWW oświadczenie o żądaniu zwrotu wraz z uzasadnieniem. 

7. Sprzedawca ustosunkuje się do oświadczenia Kupującego, o którym mowa w ust. 6 powyżej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jego otrzymania i może:

    1. uwzględnić oświadczenie Kupującego i zwrócić mu 50% wartości Towaru w terminie 14 (czternastu) dni od dnia uwzględnienia oświadczenia;
    2. odrzucić oświadczenie Kupującego jako niezasadne.

9. Reklamacje dotyczące Przedmiotu świadczenia cyfrowego

  1. Postanowienia niniejszego § 9 dotyczą wyłącznie Kupujących będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta;
  2. Dostarczany Klientowi przez Sprzedawcę Przedmiot świadczenia cyfrowego musi być zgodny z Umową dotyczącą jego dostarczania: w chwili jego dostarczenia.
  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialności za Niezgodność: istniejącą w chwili dostarczenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili.
  4. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Klient może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Przedmiotu świadczenie cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania. 
  5. Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 OWW.
  6. Reklamacja powinna zawierać:
    1. imię i nazwisko Klienta;
    2. adres poczty elektronicznej;
    3. opis ujawnionej Niezgodności;
    4. żądanie doprowadzenia Przedmiotu świadczenie cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania.
  7. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów.
  8. Po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedawca udziela Klientowi odpowiedzi na reklamację, w której:
    1. uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania;
    2. odmawia doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania z przyczyn wskazanych w ust. 7 powyżej;
    3. odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
  9. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
  10. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca na własny koszt doprowadza Przedmiot świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając charakter Przedmiotu świadczenia cyfrowego oraz cel, w jakim jest on wykorzystywany. Planowany termin doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania Sprzedawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację. 
  11. W przypadku ujawnienia Niezgodności Klient może złożyć Sprzedawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności Przedmiotu świadczenia cyfrowego z Umową dotyczącą jego dostarczania jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
    2. Sprzedawca nie doprowadził Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania zgodnie z ust. 10 powyżej;
    3. Niezgodność występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Przedmiot świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania;
    4. Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy dotyczącej dostarczania danego Przedmiotu świadczenia cyfrowego bez uprzedniego żądania od Sprzedawcy doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania;
    5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. 
  12. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 OWW.
  13. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy powinno zawierać:
    1. imię i nazwisko Klienta;
    2. adres poczty elektronicznej;
    3. datę dostarczenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego; 
    4. opis ujawnionej Niezgodności;
    5. wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 11 powyżej;
    6. oświadczenie o obniżeniu ceny, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. 
  14. Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Towar cyfrowy był niezgodny z Umową o dostarczanie Towaru cyfrowego nawet jeżeli Kupujący korzystał z tego Towaru cyfrowego przed odstąpieniem od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego.
  15. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego, w jakiej wartość Towaru cyfrowego niezgodnego z Umową o dostarczanie Towaru cyfrowego pozostaje do wartości Towaru cyfrowego zgodnego z Umową o dostarczanie Towaru cyfrowego. Sprzedawca zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
  16. Kupujący nie może odstąpić od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego, jeżeli Niezgodność jest nieistotna. 
  17. Na podstawie art. 34 ust. 1a Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy dotyczącej dostarczania Przedmiotu świadczenia cyfrowego, Kupujący jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z tego Przedmiotu świadczenia cyfrowego i udostępniania go osobom trzecim. 

10. Licencja Kupującego

  1. Kupujący, w ramach dokonania zakupu Towaru cyfrowego udostępnia Sprzedawcy niezbędne materiały, w szczególności zdjęcia obiektu, niezbędne do realizacji Towaru cyfrowego (dalej: „Materiały”). 
  2. Jeśli Kupujący wyraźnie nie zastrzeże inaczej przed dostarczeniem mu Towaru cyfrowego wysłanie Sprzedawcy Materiałów jest równoznaczne z udzieleniem Sprzedawcy przez Kupującego nieodpłatnej licencji niewyłącznej na ich wykorzystanie (dalej: „Licencja Kupującego”).
  3. Licencja Kupującego zostaje udzielona na czas nieoznaczony (z możliwością jej wypowiedzenia na dwa lata naprzód, ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego) i bez ograniczeń terytorialnych oraz obejmuje wykorzystanie Materiałów na następujących polach eksploatacji:
    1. utrwalanie i zwielokrotnianie w dowolnej ilości, dowolną techniką i w dowolnym formacie;
    2. rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób, za pomocą dowolnych środków przekazu, w szczególności poprzez publikację w Serwisie oraz w mediach społecznościowych Sprzedawcy w celach marketingowych.
  4. Sprzedawca oświadcza, że nie będzie wykorzystywał Materiałów w sposób pozwalający na identyfikację Kupującego lub jego adresu zamieszkania. 
  5. Licencja Kupującego nie upoważnia Sprzedawcy do udzielania dowolnie wybranym podmiotom trzecim dalszych licencji na korzystanie z Materiałów. 
  6. Kupujący zobowiązuje się do niewykonywania autorskich praw osobistych przysługujących mu wobec udostępnionych sprzedawcy Materiałów (w tym prawa do oznaczania autorstwa Materiałów oraz prawa do nadzoru nad korzystaniem z Materiałów) oraz upoważnia Sprzedawcę do wykonywania tych praw w imieniu Kupującego. 

11. Własność intelektualna Sprzedawcy

  1. Wszystkie elementy składowe Serwisu, w szczególności:
    1. nazwa Serwisu;
    2. logo Serwisu;
    3. zdjęcia i opisy Towarów;
    4. zasady działania Serwisu, wszystkie jej elementy graficzne, interfejs, oprogramowanie, kod źródłowy oraz bazy danych;

– podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej.

  1. Jakiekolwiek korzystanie z własności intelektualnej Sprzedawcy bez upoważnienia wynikającego z OWW lub uprzedniego, wyraźnego zezwolenia Sprzedawcy jest zabronione.

12. Przetwarzanie danych osobowych

  1. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://www.elewacjemarzen.pl/polityka-prywatnosci/

13. Pozasądowe rozwiązywanie sporów

  1. Postanowienia niniejszego § 12 dotyczą wyłącznie Klientów będących Konsumentami.
  2. Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych: 
    1. powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów i organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów; 
    2. Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
    3. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

4. Klient może skorzystać także z platformy do internetowego rozstrzygania sporów (ODR) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

5. Sprzedawca informuje, że o ile taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, nie korzysta on z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Ponadto, Sprzedawca nie zobowiązuje się do korzystania z platformy ODR, o której mowa w ust. 4 powyżej. 

14. Zmiana OWW

  1. Sprzedawca może dokonać zmiany w OWW w przypadku:
    1. zmiany danych Sprzedawcy;
    2. zmiany przedmiotu działalności Sprzedawcy;
    3. rozpoczęcia dostarczania przez Sprzedawcę nowych usług, modyfikacji usług dotychczas dostarczanych lub zaprzestania ich dostarczania;
    4. dokonania technicznej modyfikacji Sklepu wymagających dostosowania do nich postanowień OWW;
    5. prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania OWW do aktualnego stanu prawnego. 
  2. O zmianie OWW Klienci zostaną poinformowani poprzez opublikowanie ich zmienionej wersji na stronie internetowej Serwisu. 
  3. Do Umów o dostarczanie Towaru cyfrowego zawartych przed dniem publikacji nowego OWW na stronie internetowej Serwisu, stosuje się postanowienia ówcześnie obowiązującego OWW.

15. Postanowienia końcowe

  1. Prawem właściwym dla OWW oraz wskazanych w nim Umów jest prawo polskie. Wybór prawa polskiego dokonany w zdaniu poprzedzającym nie pozbawia jednak Konsumenta ochrony wynikającej z przepisów prawa obcego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które znajdowałyby zastosowanie w razie braku wyboru prawa polskiego dokonanego w zdaniu poprzedzającym.
  2. Aktualna wersja OWW obowiązuje od dnia 01.01.2025 r.

   

Chcesz żebyśmy zaprojektowali Twoją elewację?